Together in Fighting Bribery & Corruption?

I have received two email messages from different companies: Zaatar w Zait and Pierre Marcolini (both contacts were from the Kuwaiti branches) and as I said in my previous post: nothing travel faster than light but gossip/rumors! The past couple of days people were talking/posting/tweeting about those two places closing down (and McDonald’s too) like there is no tomorrow…. So here I am sharing with you what the two companies have to say in defense! – As received by email

 

Zaatar w Zeit are inviting all customers to their restaurants’ kitchens to ease their discomfort if any… when in any branch, you can request an interest in seeing their kitchen to the manager, and they will happily accommodate you inside. They would also like thank you for your support during this time… here are two letters, one is a court order against the closing of the restaurant from Ministry of Commerce, and another one is from ZwZ team to you all

*Click on images to enlarge*

Moving on to Pierre Marcolini… here is what I have received by email from them… along with a copy of their lab testing

الـحــقــيــقــــــــة

       ادعى علينا شخص لم يتم الكشف عن هويته بأننا نبيع شوكولاه تحتوي على الكحول، وعلى اثر ذلك قام مندوبون من وزارة التجارة بأخذ عينة من الشوكولاه المعني بالشكوى لفحصها. وهذا النوع من الشوكالاه مصنع من عصير ولب الفاكهة.
وبعد شهر من أخذ العينة تم إبلاغنا بأن العينة تحتوي على نسبة من الكحول تم تقديرها ب  02, 0 % . إن هذه النسبة الضئيلة من الكحول تكونت بسبب ترك العينة لمدة طويلة في مكان حار وعلى أثر ذلك تخمرت الفواكه وكونت هذه النسبة من الكحول ( هذه النسبة أقل بكثير من الكحول الموجود في أدوية السعال وبعض الأطعمة المخمرة).

وعلى اثر ذلك قمنا بإبلاغ الشركة المصنعة الذين بدورهم أكدوا لنا بخلو جميع الشوكالاه المصدرة للكويت من الكحول بما فيها النوع المعني وتم إرسال شهادة من صاحب المصنع وشهادة موثقة من مختبر في بلجيكا تؤكد خلو المنتج من الكحول.
ولحرصنا على سمعة الشركة وإبراء ذمتنا وإبعاد الشك والشبهة قمنا بفحص عينات مماثلة في مختبر خاص في الكويت وتم التأكد من خلوها من الكحول مما يثبت أن النسبة الضئيلة التي وجدت في العينات التي تم فحصها في مختبرات الدولة كان بسبب طريقة التعامل مع العينات حتى وقت فحصها في مختبرات الدولة، علما بأن تاريخ نقل وفحص العينات كان في شهر يونيو حيث من السهولة تعرض العينات للحرارة الشديدة مما ساعد على سرعة التخمر.

إننا نبذل قصارى جهدنا لنقدم لزبائننا الكرام هذا المنتج المشهور عالميا بأحسن حال ونحرص على تداوله بصورة تليق به حتى ينال رضا زبائننا الكرام.

إننا نطلب تفهمكم ودعمكم لنا في هذا الوقت الصعب وسوف نتخذ الاجراءات الكفيلة بحماية سمعتنا وسمعة موكلنا.

ِشاكرين لكم دعمكم الدائم.
*Click on image to enlarge*
This entry was posted in General and tagged , , , . Bookmark the permalink.

2 Responses to Together in Fighting Bribery & Corruption?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *